Snabblänk till textinnehållet
Snabblänk till navigationen
Kontakt
|
A-Ö
|
Webbkarta
|
Startsida
Invånare
Näringsliv
Politik
Om Lerum
Invånare
Barn & utbildning
Bygga & bo
Fritid & idrott
Bad
Fritidsgårdar
Föreningar
Kanoting
Kultur
Motionsspår
Ridning
Skridskoåkning
Funktions-nedsättning
Föreningar
Kollektivtrafik
Kultur & bibliotek
Miljö
Ny i Sverige
Räddningstjänst
Stöd & Rådgivning
Krisberedskap
Äldreomsorg
Invånare
/
Fritid & idrott
/
Bad
Skriv ut
Bad
Fotograf: Anna Rehnberg
Det finns många badplatser i Lerums kommun.
Vill du bada inomhus finns
Vattenpalatset. Det finns en länk till
Vattenpalatset i menyn till höger.
Här är en lista över badplatser utomhus.
Lilla Stamsjöns badplats
ligger 2 kilometer söder om Lerums centrum.
Badplatsen har bryggor, toaletter och simstång.
Stranden består av sand och gräs.
Botten består av sand och dy.
På sommaren finns det en kiosk.
Aspenbadet
ligger 1 kilometer
väster om Lerums centrum.
Badplatsen har brygga för handikappade
och toaletter och hopptorn.
Stranden består av sand och gräs.
Botten består av sand.
På sommaren finns det en kiosk.
Vällsjöns badplats
ligger vid Slätthult.
Badplatsen har brygga, omklädningshytt, toalett och hopptorn.
Stranden består av sand och gräs.
Botten består av sand och dy.
Det finns en grillplats.
Brännabbens badplats
ligger i Tollered.
Badplatsen har bryggor och toalett och en flotte.
Stranden består av sand och gräs.
Botten av sand.
Det finns bänkar med bord.
Nääs badplats
ligger vid Nääs
slöjdseminarium.
Det finns bryggor och toalett.
Stranden består av sand och gräs.
Botten består av sand.
Hyltornabadet
ligger väster om Floda.
Det finns bryggor och toalett.
Stranden består av sand och gräs.
Botten består av sand.
Drängseredsbadet
ligger väster om Floda.
Badet har bryggor och toalett.
Stranden består av sand och gräs.
Botten består av sand och lera.
Prästens brygga
ligger vid sjön Mjörn.
Badet har bryggor och toalett.
Stranden består av sand och gräs.
Botten består av sand och dy.
Annesjöns badplats
ligger 3 kilometer norr om Gråbo.
Badet har bryggor och toalett.
Stranden består av sand och berg.
Botten består av sand och dy.
Stora Lövsjöns badplats
ligger 5 kilometer
nordväst om Gråbo.
Badet har brygga och toalett.
Stranden består av sand, berg och gräs.
Botten består av sand och dy.
Kontakta
Medborgarkontoret
KomIn
0302-52 20 00
Skicka e-post »
Länkar
VattenPalatset