Felanmälan

Det finns olika sätt att göra felanmälningar på om du vill felanmäla exempelvis gatubelysning, vatten och avlopp, vägar eller el till kommunen. Du är välkommen att kontakta kundcenter KomIn, du kan felanmäla direkt på hemsidan eller använda vår felanmälningsapp direkt i mobilen.

Vänd dig till kundcenter KomIn. I många fall tar vi emot din felanmälan direkt och ser till att den hamnar där den ska, i andra fall tar vi reda på vart du ska vända dig. Öppettider, adress, telefon och e-post finns under "kontakt" ovan.

När kundcenter har stängt

Fel som uppstår kvällar, nätter och helger, och som inte kan vänta, anmäler du till Securitas på telefon 0302-714 60.

Felanmäl via kommunens kostnadsfria app Felanmälan Lerum

Om du laddar ner appen Felanmälan Lerum kan du enkelt skapa och skicka dina felanmälningar till kommunen. Appen finns för både Android och Iphone.

Felanmäl direkt på webbsidan

Du kan också göra felanmälan direkt via webbplatsen. Observera att vi behandlar webbanmälningar vardagar, under kontorstid.
Klicka här för att fylla i webbformuläret »

Tänk på att kommunen enbart åtgärdar tekniska fel på kommunala gator och vägar samt i fastigheter som kommunen äger eller förvaltar. Felanmälan som gäller annan fastighets- eller markägare kommer varken att åtgärdas eller skickas vidare. Om du är osäker på vem som äger fastigheten/marken rekommenderar vi att du vänder dig till medborgarkontoret istället för att använda webbformuläret.

Felanmälan belysning

Dagtid - kontakta Lerum Energi AB, telefon 0302-558 50
Kvällar, nätter och helger - Lerum Energi AB, telefon 0302-164 20.
Sjövik: Bjerke Energi äger och sköter all belysning i Sjövik som tillhör Lerums kommun. Allmänheten kan skicka felanmälan till info@bjerke-energi.se.

Mer information