Felanmälan uteblivet SMS

Vi arbetar tillsammans med vår leverantör av SMS-tjänst för att följa upp uppgifterna om att vissa kommuninvånare inte får SMS-meddelanden trots att de borde vara registrerade i SMS-systemet.

Du kan få sms-aviseringar vid störningar i kommunens dagliga drift eller vid kritiska avbrott eller händelser. Det kan handla om planerade eller oplanerade störningar som påverkar vardagslivet, såsom vattenförsörjning, störningar på vägar eller förändrade tömningsdagar för avfall. Men också vid andra allvarligare händelser. 

För att vi ska ha ditt mobilnummer registrerat i vårt system krävs det att du har ett mobilabonnemang (ej kontantkort) samt har mobilen skriven på den adress som du bor. Adressen behöver vara i Lerums kommun. Du kan även få våra SMS om du har gått in och registrerat din mobil på lerum.se/sms. En del kommuninvånare har tidigare hört av sig och meddelat att de tidigare inte har fått SMS. Om du är en av dem som trots registrering inte får SMS ber vi dig att felanmäla detta genom att fylla i nedanstående uppgifter. Vi kommer kontakta vår leverantör och undersöka vad som blivit fel.

Om du vill ha information om hur dina personuppgifter behandlas för denna e-tjänst, läs mer längre ner på sidan under Ladda hem.