Vi har placerat cookies på din dator och lagrat ditt IP-nummer för att ge dig en bättre upplevelse av våra webbplatser. Om cookies och personuppgifter

Vad gör en förvaltning?

Förvaltningen utför den verksamhet som den politiska nämnden beslutar om. Förvaltningen är indelad i sektorer som i Lerums kommun består av Sektor lärande, Sektor samhällsbyggnad och Sektor stöd och omsorg. Där finns personal anställd som sköter de dagliga frågorna i till exempel skolan, äldreomsorgen eller på biblioteket.

Nederst under rubriken hittar du en skiss över kommunens organisation i pdf-format. Förutom de tre sektorerna är förvaltningen även indelad i verksamhetsområden som du hittar i menyn till vänster.

Hur styr man en organisation med 2500 anställda spridda på fler än 100 arbetsplatser och med drygt 40 000 kunder mellan 0 och 100 år? Lerum har sedan några år en modell för styrning och uppföljning kallad "Så styr vi Lerum".

Ladda hem och läs "Så styr vi Lerum" nederst (filen är en pdf och öppnas i ett nytt fönster).

Kommundirektör

Kommundirektören har ett samordningsansvar för kommunens förvaltningsorganisation. Lerums kommundirektör heter Gull-Britt Eide.

Medarbetare i Lerums kommun

Vill du komma i kontakt med någon anställd i Lerums kommun? Du kan skicka e-post enligt principen: fornamn.efternamn@lerum.se
Du kan givetvis också ringa vårt kundcenter på telefon 0302-52 10 00.

Under respektive sektors namn, i menyn till vänster, hittar du namn och kontaktuppgifter till nyckelpersoner inom kommunen.