KomIn står ut i Sverige

Publiceringsdatum : 2018-12-10

Under hösten deltog medarbetarna i kundcenter KomIn i Sveriges kommuner och landstings servicemätning. En undersökning där Sveriges kommuner utmanar sig själva genom att ta fram och jämföra resultat för att lära och utveckla verksamheten. Av 150 deltagande kommunen hamnade KomIn på femte plats.

Elin ElebringElin Elebring.

Mätningen Kommunens kvalitet i korthet (KKiK) genomförs årligen och ser till hur en kundtjänst jobbar med service och vägledning.

- Det är fantastiskt att vi placerar oss i topp bara två år efter att vi öppnade upp som kundcenter, säger Elin Elebring, enhetschef kundcenter KomIn.

Medarbetarna får oannonserade samtal och e-post att besvara inom olika områden och med olika fokus. Till exempel tittar SKL på svarstider, hälsningsfraser, expedieringstid, bemötande och tillgänglighet. Allt detta sammanställs till ett helhetsintryck.

- Vårt mål är alltid att ge Lerums invånare bra service och ett gott bemötande i varje möte oavsett fråga. Mina medarbetare är så proffsiga och fokuserade på att hela tiden utveckla KomIn.

Läs mer om undersökningen här.

Mer information