E-handelssystem

Kommunen köper produkter och tjänster på olika sätt från en stor mängd leverantörer.

Lerums kommun använder ett e-handelssystem för att

  • Effektivisera inköpen genom att handla på rätt sätt och från rätt avtal
  • Effektivera inköpsprocessen från beställning till fakturering genom automatisering
  • Öka troheten mot de ramavtal kommunen tecknar
  • Öka inköp av miljövänliga produkter
  • Minska pappershantering och miljöbelastning genom elektronisk beställning och fakturering.

All beställning av varor och tjänster görs elektroniskt från våra leverantörer. Enbart certifierade inköpare inom organisationen får göra inköp för Lerums kommun och alla beställningar görs via e-handelssystemet.

E-fakturor

Lerums kommun samarbetar med Visma Proceedo och tar emot e-fakturor i formaten SFTI Svefaktura och SFTI Fulltextfaktura. Läs mer om vilka lösningar som finns när ditt företag vill skicka e-fakturor till Lerums kommun.