Kontakta oss
Kundcenter KomIn, har förnärvarande begränsade öppettider. Måndagar klockan 8-18, tisdagar, onsdagar och torsdagar 8-16.30 och fredagar 8-16.
Hur du kontaktar oss
Du är välkommen att kontakta Lerums kommun på flera olika sätt. Vårt kundcenter KomIn är vägen in till kommunen.
- Facebook: www.facebook.com/lerumskommun
- E-post: kommun@lerum.se
- Telefon: 0302-52 10 00
- Postadress: 443 80 Lerum
- Besöksadress: Bagges torg, Brobacken 1.
- Besöksadress Teknisk service: Hedeforsvägen 6, Stenkullen.
När Kundcenter KomIn har stängt
Fel som uppstår kvällar, nätter och helger, och som inte kan vänta, anmäler du till Securitas på telefon 0302-714 60.
Öppettider kundcenter KomIn i anslutning till större helger 2020
- Torsdagen den 9 april, Skärtorsdagen, öppet till klockan 15.
- Torsdagen den 30 april, Valborgsmässoafton, öppet till klockan 15.
- Onsdagen den 20 maj, dag före Kristihimmelsfärd, öppet till klockan 15.
- Fredagen den 22 maj, dag efter Kristihimmelsfärd, öppet klockan 9 till 12.
- Fredag 5 juni, dag före Nationaldagen, öppet till klockan 15.
- Torsdag 18 juni, dag före Midsommarafton, öppet till klockan 15.
- Fredag 30 oktober, dag före Alla helgonsdag, öppet till klockan 15.
- Onsdag den 23 december, dag före julafton, öppet till klockan 15.
- Onsdag den 30 december, dag före Nyårsafton, öppet till klockan 15, tisdag-torsdag 8-16 och fredag 8-15.
E-post till sektorerna
Sektor lärande och Sektor samhällsbyggnad: kommun@lerum.se
Sektor stöd och omsorg: stod-och-omsorg@lerum.se (äldre- och handikappomsorg, LSS, socialtjänstlagen, socialtjänst, familjerätt, budget och skuldsanering, rådgivande verksamhet)
Vårdplanering
(SVPL)
Telefax: 0302-52 23 68
Felanmälan
Länk till informationssida om felanmälan >>
Förskolor, skolor, gymnasium och vuxenutbildning
Adress och telefonnummer till kommunala och enskilda skolor, hittar du på deras sidor:
Förskolor >>
Grundskolor >>
Lerums gymnasium >>
Lerums vuxenutbildning >>
Kulturskolan i Lerum >>
Postgiro och bankgiro
Lerums kommun har
plusgiro: 3 31 43-9
bankgiro: 547-6239