Kollektivtrafik i Lerums kommun

Tåg

Det går pendeltåg mellan Göteborg och Alingsås.
Pendeltågen stannar vid Aspens station,
Aspedalens station, Lerums station,
Stenkullens station, Floda station
och Norsesunds station.
Det finns parkering för bilar
och cyklar vid stationerna.
Det går bussar till de flesta stationerna.

Buss

Det går regionala busslinjer
mellan Sjövik/Gråbo och Göteborg
och Floda/Tollered och Alingsås.
Det går lokala busslinjer i och mellan
Lerum, Floda och Gråbo.
Det går nattbussar fredag och lördag natt.

Flexlinjen

Flexlinjen är en särskilt anpassad busslinje
för äldre och personer med funktionshinder.
Flexlinjen kör i Lerum, Floda och Gråbo.
Du beställer resa med Flexlinjen
på telefonnummer 020 – 91 90 90.

Kompletteringstrafik

Kompletteringstrafiken är en service för dig
som bor mer än 1 kilometer bort
från bussen eller tåget.
Kompletteringstrafiken kör dig till
den del av Floda eller Lerum eller Gråbo
som ligger närmast där du bor.
Du beställer resa med kompletteringstrafiken
på telefonnummer 020 – 91 90 90.
Du betalar 10 kronor för att resa med kompletteringstrafiken
om du inte har månadskort.

Tidtabell

Du kan få mer information om tidtabeller
och priser på Västtrafiks hemsida.

Du kan också ringa till Tidpunkten, telefonnummer 0771 – 41 43 00.